Thursday, 15 January 2009

:: Batman & Superman

Emm, sebenarnya hari ini aku bercadang nak berkongsi serba sedikit kenangan manisku di Bukit Tinggi, salah satu destinasi yang sempat dilawati semasa cuti tempoh hari. Namun hasrat terbantut kerana siang tadi, line internet bermasalah pula. Oh, ada satu lagi yang hampir aku terlupa, tag dari teman yang sudah agak lama belum berjawab. Esok ya Mien. Promise. Hehe..

Sudah lewat malam, aku tinggalkan kisah ini sahaja.. Tadi muncul dalam kotak emailku. Lucu. Tapi dalam hati, terdetik juga rasa kasihan.. :p

Location: Airport security

Customs Official : "May I know your name?"

Arriving passenger : "Batman"

Customs Official : "What's your name!?"

Passenger : "My name is Bat-man"

Customs Official : "Trying to be funny!? What's your surname?"

Passenger : "Super-man"

Customs Official : "So you 're telling me your name is Batman Superman?"

Passenger : "Yes"

Customs Official : "Arrest the guy... "

When they had him in custody, he was asked to show identification;


p/s: (^_^) Tak pasti ia benar atau sekadar helah dari proses editing, tapi moral dari kisah ini; kepada para ibubapa sekalian, hadiahkanlah nama yang indah dan membawa maksud yang baik kepada anak-anak kita. Selain manis untuk disebut, maknanya juga seakan menjadi cerminan keperibadian mereka di masa hadapan.. InsyaAllah~
*maaf ya En. Batman (kalau anda terbaca blog ini), jangan marah dengan publisiti di atas. :p

4 comments:

Shemmi said...

Ye betul tu..ekk..bukan maksud kisah ni btl ke tak..tp betul tu..nak bg nama anak, jgnlah yg pelik2 yg sampai boleh menyusahkan dia bila dia besar.

kdg mak ayah bagi nama sikit punye berbelit2..pjg lebar..tak ke itu akan menyusahkn dia nnt..nk isi nama dlm kertas jwpn exam..(yg objektif tu)..kan ke amik banyak masa..

hihi...

Nadine Zuharra said...

Shemmi--> haah,baru terfikir ttg nak isi nama atas kertas peksa..jenuhh!
lg satu time nak akad nikah,boleh tergagap2 nak menyebut nama yang pjg berjela ye tak?hehe..

yabeet said...

sgt lucu!

nuaeman said...

hai.. kesian budak tu.. ada jugak yang nama James bond.. tahapahapa.. tah..

*Baru lepas bagi nama anak.. yang pasti bukan Batman.. hehe..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails