Tuesday 25 November 2008

:: Lovers in Paris..

Hari ini mungkin hari 'bermalas-malasan' untukku. Maklumlah, curhat untuk novelku tidak bertambah-tambah isinya, malah aku bersenang-lenang pula menonton siri drama Korea yang ada dalam koleksi simpananku. 'Lovers in Paris'..begitulah tajuknya. Aku sudah berjaya menghabiskan tontonan 11 keping cd, masih berbaki 9 keping lagi. Aduhai, panjang sungguh ceritanya, tapi sangat menarik.

Aku suka drama-drama Korea kerana kebanyakannya termuat gabungan hal-hal yang sedih, lucu, bahagia, dan romantis. Secara tak langsung juga aku dapat memahami serba sedikit tata cara hidup mereka kerana aku juga ada menyimpan hajat untuk berkunjung ke Korea suatu hari nanti. Teringin nak singgah di lokasi penggambaran Winter Sonata yang cantik itu. ^_^

"Have faith in your dreams and someday
your rainbow will come smiling thru
No matter how your heart is grieving
If you keep on believing
the dream that you wish will come true"

2 comments:

kbguy said...

haha.. that's the first Korean movie I watch. I never like to follow mini series, but some how I started watching it, I got stuck with it. The next which I followed was Memoir in Bali. Very touching movie.
Btw, what are you doing in Bangkok ?

Saswadee krupp
kbguy

Unknown said...

aku dah nengok series ni. kalo ko nak aku recommendkan citer sesedap pon boleh....aku mmg giler nengok movies/tvseries.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails